Bagaimana Putuskan Yang Penyediaan Kaedah untuk Menggunakan

Bagaimana Putuskan Yang Penyediaan Kaedah untuk Menggunakan

Walaupun terdapat sekurang-kurangnya sepuluh kaedah penyediaan yang berbeza untuk herba, saya akan menerangkan tiga yang paling biasa. Ini adalah infusi, merebus, mengekstrak, tuam dan basuh. Yang anda pilih boleh membuat keputusan jika herba ini akan mempunyai apa-apa faedah untuk anda apabila anda menggunakannya.

Infusion: Walaupun anda mungkin tidak mengenali istilah, kemungkinan cukup baik anda sudah tahu bagaimana untuk menggunakan kaedah ini. Jika anda boleh bancuh kopi atau teh, ia akan menjadi mudah. Satu penyerapan dibuat apabila cecair mendidih dituang sambil minum kopi, teh atau herba.

Berikut adalah beberapa perkara yang perlu tahu sebelum anda menyediakan penyerapan herba. Pertama, apa bahagian tumbuhan ini digunakan? Kebanyakan akar dan kulit kayu tidak calon-calon yang baik untuk rendaman di. Tidak adalah yang paling biji. Jika anda ingin cuba untuk membuat rendaman di menggunakan bahagian-bahagian ini, mengisar mereka terlebih dahulu untuk melepaskan sebahagian daripada minyak.

Daun, bunga dan biji ringan adalah calon-calon yang baik untuk rendaman di. Letakkan herba dalam cawan atau teko dan tambah air panas. Bagi kebanyakan campuran, satu sudu besar untuk setiap cawan air dicurahkan adalah kira-kira betul. Anda mungkin mahu untuk menyesuaikan jumlah yang digunakan jika rasa terlalu kuat. Biarkan herba menduduki sepuluh hingga dua puluh minit, tekanan dan menikmati.

Merebus: Ini adalah bagaimana kebanyakan akar, kulit dan biji perlu bersedia. Meletakkan mereka ke dalam periuk, tuangkan air sejuk ke atas mereka, kemudian membawa sehingga mendidih. Kecilkan api dan reneh selama dua puluh minit. Beberapa resepi mungkin perlu simmered lebih lama; Saya biasanya pergi dengan mengurangkan cecair separuh. Tidak ada keperluan untuk mengisar herba pertama.

Perahan: Kebanyakan tukang masak biasa dengan istilah, banyak ekstrak yang digunakan dalam penyediaan makanan. Salah satu yang paling biasa ... dan yang paling mahal ... adalah ekstrak vanila. Terdapat beberapa cecair anda boleh gunakan untuk membuat cabutan. Jika ia akan menjadi sesuatu yang anda makan, yang bidang yang terlibat a.

Kaedah yang biasa pengekstrakan adalah dengan alkohol. Yang saya gunakan paling adalah vodka Suling tiga kali ganda, walaupun sesetengah herba akan menggunakan alkohol makanan untuk pengekstrakan semasa. Grain alkohol tidak boleh dimakan, dan berhati-hati perlu digunakan untuk aplikasi topikal.

Dua kaedah pengekstrakan melibatkan cuka dan minyak. Walaupun kebanyakan cuka akan bekerja, saya menggunakan sider epal dan cuka putih suling yang paling. Rasa bijak, dalam kebanyakan kegunaan, epal sider cuka akan menjadi lebih baik. Untuk pengekstrakan minyak, saya menggunakan gred baik minyak zaitun.

Untuk membuat pengeluaran, dimasukkan herba anda ke dalam bekas yang boleh ditutup. Tuangkan cecair yang mencukupi ke atas mereka untuk menutup dan meningkat jumlah itu. Letakkan tudung pada untuk tutup ketat dan menetapkan bekas di tempat yang gelap sejuk. Meninggalkan di sana selama enam minggu, maka ketegangan. Amber atau balang kaca hijau dan botol adalah pilihan terbaik.

Tuam: Kaedah ini melibatkan meletakkan herba yang disediakan secara langsung pada kulit. Kebanyakan masa, bahan yang dipilih adalah daun, tetapi kadang-kadang akar atau rhizome adalah baik. Dalam Appalachians, poultices bawang kadang-kadang digunakan untuk membantu dengan congestiion dada. Ia dihiris, kemudian goreng. Selepas ia menjadi sejuk cukup tidak membakar kulit, hirisan dibentangkan di dada.

Basuh: Pembersih dan balut yang panas, basah disediakan dengan cara yang sama. Satu penyerapan disediakan, yang boleh dilakukan dengan apa-apa bahan tumbuhan. Untuk mencuci, celup kain dalam kemasukan dan lap seluruh kulit. Untuk bungkus yang panas, basah, meletakkan sekeping plastik ke bawah di bawah kawasan yang akan dirawat. Celupkan kain dalam infusi, dan letakkan pada kulit, kemudian balut dengan plastik untuk sentiasa panas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar