Menyembuhkan Asli Untuk Heartburn

Menyembuhkan Asli Untuk Heartburn

Pedih ulu hati adalah perasaan terbakar yang kita cenderung untuk mengalami di bawah tulang dada atau tulang dada di dada. Terdapat banyak lebih ubat-ubatan kaunter yang dikenali sebagai antasid atau penghalang H2, ini adalah ubat yang paling popular yang kebanyakan orang memilih apabila mereka mengalami pedih ulu hati dan gejala-gejala lain yang berkaitan.

Ubat-ubat ini adalah untuk bahagian yang paling berbahaya tetapi mereka menyebabkan kesan sampingan terutamanya jika digunakan untuk tempoh masa yang lebih lama. Juga ada kemungkinan yang anda mungkin alah kepada beberapa rawatan ini, dalam kes pilihan terbaik anda adalah dengan menggunakan penawar semula jadi untuk pedih ulu hati. Ubat semula jadi sering tetapi tidak semestinya buatan sendiri dan mereka adalah semulajadi dan selamat.

Jika anda pesakit refluks asid anda boleh menggunakan kayu manis dengan air atau teh untuk mendapatkan bantuan lemak dari rasa terbakar. Anda juga boleh mengambil teh chamomile, ia akan bertenang perut dan mengurangkan pengeluaran asid. Satu lagi bantuan mudah dan ringkas baking soda bercampur dengan air. Jika bagaimanapun kini anda tidak mempunyai bahan-bahan ini di tangan anda boleh cuba menggunakan air kosong, dalam kes-kes ringan ia boleh membantu.

Jika diet anda mengandungi banyak makanan berminyak dan pedas anda perlu mengubahnya dan beralih kepada diet yang lebih sihat. Anda juga harus cuba untuk makan malam anda tiga hingga empat jam sebelum makan malam, juga cuba untuk mengelakkan makan lewat dan makanan ringan sebelum tidur. Ini penawar semula jadi yang ringkas untuk pedih ulu hati sama-sama berkesan seperti di kaunter mereka rakan-rakan dan mereka yang berjaya dalam menyediakan anda kelegaan daripada keadaan ini menyakitkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar