Berurusan Dengan Masalah meleleh ketiak Berpeluh

Berurusan Dengan Masalah meleleh ketiak Berpeluh

Mencari penyelesaian bagi masalah berpeluh anda akan membuat anda rasa berharap dan akan mengubah hidup anda menjadi lebih baik. Jika masalah berpeluh seolah-olah menjadi kronik, maka ada prosedur perubatan tertentu seperti ETS atau rawatan Botox, kira-kira yang doktor anda akan berbincang dengan anda dan mencadangkan apa rawatan didapati sesuai untuk anda.

Simpatektomi torasik endoskopi, juga dikenali sebagai ETS, adalah satu pembedahan dilakukan pada saraf badan menyebabkan peluh yang berlebihan pada ketiak. Rawatan Botox adalah prosedur pembedahan kosmetik biasa untuk rawatan kedutan. Apabila ia digunakan untuk merawat peluh berlebihan, suntikan botulinum toksin disucikan dalam dos yang kecil ditadbir ke ketiak atau kawasan rembesan peluh. Rawatan ini perlu diulangi selepas selang 6 - 12 bulan. Seperti semua suntikan dan pembedahan, rawatan ini mungkin menghasilkan kesan sampingan dan / atau reaksi alahan. Kesan sampingan atau reaksi alahan hendaklah dilaporkan dengan segera kepada doktor dan patut dijaga jika keperluan timbul.

Sudah tentu ia tidak menarik apabila kita melihat orang dalam pakaian terbaik mereka mengambil bahagian dalam mesyuarat makan tengah hari di restoran tempatan atau makan, dengan tompok peluh besar dan ketara di sekitar ketiak mereka. Ramai selebriti Hollywood telah dihukum rasa malu yang besar oleh penerbitan gambar-gambar mereka di mana keindahan pakaian mereka itu jelas dibayangi oleh tompok peluh di bawah tangan mereka.

Antiperspirants berguna dalam mengawal peluh, tetapi mereka cenderung untuk menyumbat kelenjar peluh. Deodoran mungkin tidak begitu berkesan kerana mereka telah dibuat untuk menghilangkan bau busuk, iaitu mencegah bau yang tidak menyenangkan badan dari, ketiak anda - seperti yang terbukti di tatanama mereka. Satu masalah berpeluh tidak harus dibenarkan untuk mengawal tindakan anda, sikap dan pakaian dalam hidup anda. Jika anda mahu ubat untuk peluh berlebihan anda, anda perlu menerima hakikat bahawa anda mengalami masalah ini dan beritahu doktor anda bahawa anda memerlukan bantuan / beliau untuk mengatasi masalah ini.

Anda boleh mencuba beberapa pelbagai kaedah tidak invasif untuk peluh dan ketahui salah satu yang paling berkesan di kalangan mereka. Jika segala-galanya berakhir dengan kegagalan, maka pilihan terakhir boleh menjadi pembedahan. Apabila seseorang mengalami peluh berlebihan mendapati penyelesaian yang boleh menyembuhkan malady, mereka akan berasa amat lega. Orang-orang ini, yang terpaksa bertahan begitu banyak kesusahan kerana masalah peluh mereka, apabila akhirnya dilepaskan daripada kesusahan mereka, pasti untuk menikmati kehidupan baru dengan penuh kelegaan dan kebahagiaan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar