Julap herba - Cara Asli untuk "Go"

Julap herba - Cara Asli untuk "Go"

Terdapat banyak sebab-sebab kita mungkin mempunyai beberapa masalah usus. Sesetengah ubat-ubatan, terutama ubat sakit yang lebih kuat, adalah sasaran utama. Kekurangan serat, tekanan dan dehidrasi juga boleh memainkan peranan. Sesetengah penyakit boleh menimbulkan masalah, terutama gangguan usus terganggu. Jadi apa yang anda lakukan?

Terdapat beberapa ubat semula jadi untuk sembelit, dan ada yang lebih mudah pada anda daripada yang lain. Anda mungkin akan terkejut untuk mengetahui bahawa beberapa "kimia" julap sebenarnya diperbuat daripada herba dan bukan sesuatu yang direka-reka sahaja di makmal.

Yang paling biasa lebih remedi kaunter dibuat sama ada daripada senna atau magnesium sitrat. Kedua-dua ini boleh menyebabkan masalah yang dipanggil "kikir." Saya rasa perkataan ini dipilih kerana aduan mungkin untuk didengar. Apa yang diterjemahkan kepada adalah kekejangan dan pengusiran letupan.

Herba lain yang boleh membantu masalah ini termasuk lidah buaya dan Cascara segrada. Kedua-dua herba ini akan menyebabkan simptom yang sama, tetapi lebih teruk. Biasanya saya tidak mengesyorkan mereka kerana terdapat cara lain untuk menampung.

Penghidratan yang mencukupi adalah permulaan, dan tidak semua cecair adalah sama apabila anda mengalami masalah ini ... terutamanya jika IBS adalah punca. Kopi, teh dan soda dengan kafein sebenarnya boleh menjadi bertambah buruk, kerana mereka bertindak sebagai diuretik, larut lesap cecair dari badan anda. Air dan jus buah-buahan adalah lebih baik. Tidak semua jus buah-buahan yang serupa, sama ada. Cuba untuk mencari satu yang tidak dimaniskan dengan fruktosa tinggi sirap jagung dan tinggi dalam serat.

Bercakap serat, banyak julap serat pukal adalah lebih mudah pada badan anda daripada orang-orang herba. Baca label dengan teliti, kerana ada beberapa langkah berjaga-jaga yang perlu dipertimbangkan apabila menggunakannya. Sebahagian besar daripada mereka mencadangkan sekurang-kurangnya segelas minum air bersama-sama dengan serbuk. Juga, jika anda mengambil sebarang ubat-ubatan, elakkan mengambil mereka pada masa yang sama, kerana gentian boleh menyekat penyerapan.

Satu nota penting; jika anda mengambil akar likuoris untuk apa-apa sebab, tidak mengambil julap. Mereka akan berinteraksi dan ia boleh menjadi satu masalah besar.

Sedar bahawa menggunakan mana-mana julap dalam tempoh masa yang panjang boleh menyebabkan pergantungan. Jika julap gagal untuk bekerja atau anda mengalami gejala-gejala seperti sakit perut atau demam, hubungi doktor anda dengan segera. Jangan mengambil julap jika anda mempunyai sakit perut sehingga anda telah dilihat oleh doktor. Sembelit adalah masalah yang menyakitkan dan memalukan, tetapi dengan tips ini, anda mungkin boleh mengatasinya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar