Perubatan Alternatif Kesihatan - Alat Bernilai Mencapai Kesihatan yang lebih baik keseluruhan

Perubatan Alternatif Kesihatan - Alat Bernilai Mencapai Kesihatan yang lebih baik keseluruhan

Kesihatan perubatan alternatif boleh menjadi alat yang berharga untuk mencapai kesihatan keseluruhan yang lebih baik melalui kedua-dua cara konvensional konvensional dan merokok. Ramai akan berhujah bahawa kita meminta terlalu banyak ubat-ubatan preskripsi konvensional. Sesetengah orang cenderung untuk memikirkan mereka sebagai rawatan yang berdiri sendiri untuk keadaan biasa seperti kolesterol tinggi, tekanan darah tinggi, dan kencing manis, apabila mungkin gabungan ubat-ubatan konvensional digabungkan dengan pengubahsuaian gaya hidup, senaman, atau perubahan diet akan menghasilkan lebih mudah diramalkan dan keputusan lebih tahan lama .

Jika anda berfikir tentang melaksanakan kesihatan perubatan alternatif anda tidak keseorangan. Pada anggaran terkini sedikit lebih separuh daripada semua rakyat Amerika menggunakan beberapa bentuk terapi semula jadi alternatif atau suplemen sama ada akupunktur untuk menghilangkan rasa sakit, meditasi untuk membantu dengan kebimbangan kehidupan seharian, atau di kaunter ubat kesihatan semula jadi atau makanan tambahan seperti minyak ikan untuk kekal baik.

Kebanyakan kaedah kesihatan alternatif bergantung kepada perubahan dalam gaya hidup bersama-sama dengan suplemen untuk mencapai keputusan yang dikehendaki. Ini dikenali sebagai pendekatan spektrum luas atau pelan orang keseluruhan. Walaupun terdapat banyak pendekatan yang berbeza untuk kesihatan alternatif perubatan (penyembuhan semula jadi, perubatan pelengkap, pengubahsuaian gaya hidup) pada akhir hari mereka semua melanggan kepentingan mengembalikan keseimbangan dalaman dan keharmonian kepada orang, sedang segenap bahagian yang penting dalam mana-mana terapi berjaya . Contoh terapi kesihatan perubatan alternatif termasuk yoga, penjagaan kiropraktik, urut, meditasi, ubat-ubat herba dan ubat-ubatan homeopati.

Salah satu matlamat utama kesihatan perubatan alternatif adalah untuk orang ramai untuk mengambil tanggungjawab peribadi untuk kira-kira mereka sendiri dan kesejahteraan, daripada menggunakan ubat-ubatan preskripsi sebagai topang untuk tabiat yang tidak sihat. Kadang-kadang ini adalah satu idea yang tidak popular, mempercayai bahawa ia adalah semata-mata masalah terlalu banyak, atau mereka tidak boleh mencari masa. Untuk menyampaikan penggunaan kolesterol ketika ini mari kita merendahkan dadah sebagai contoh. Kita semua mempunyai rakan-rakan yang makan makanan tepu lemak yang tinggi, mungkin berat badan berlebihan, tidak bersenam, dan walaupun tidak melakukan apa-apa untuk membantu diri mereka berada di merendahkan kolesterol ubat-ubatan. Terdapat kesihatan secara keseluruhan mungkin tidak begitu besar, dan mereka tertanya-tanya mengapa doktor tidak boleh berbuat lebih banyak untuk membantu mereka. Secara jujur, ia tidak doktor kesalahan! Ketika kita berfikir tentang doktor sebagai pekerja keajaiban, dan sering kali reputasi ini adalah berhak, mereka mungkin tidak dapat memberikan pesakit mereka dengan kesihatan yang baik melalui terapi dadah semata-mata.

Akhirnya, kesihatan perubatan alternatif boleh menjadi alat yang penting dalam meningkatkan peluang seseorang mendapat terkemuka, penyakit hidup yang sihat percuma dan perlu diambil serius. Dengan bekerja dengan doktor anda untuk melaksanakan pendekatan yang lebih semula jadi anda akan mengambil satu langkah besar dalam mencegah penyakit masa depan dan mengelakkan banyak kesan sampingan daripada datang dengan pelan rawatan yang termasuk senarai panjang ubat-ubatan preskripsi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar