Menggembirakan Senses - Breathe aroma untuk Sihat Badan, Minda dan Jiwa

Menggembirakan Senses - Breathe aroma untuk Sihat Badan, Minda dan Jiwa

Bau, salah satu daripada enam deria, juga merupakan salah satu yang memberikan anda kesan yang paling tahan lama. Sejak zaman purba, aroma telah memainkan peranan yang penting dalam upacara keagamaan dan dalam ritual rumah setiap hari. Firaun telah menggunakan kemenyan untuk menenangkan allah mereka, untuk menangkis roh-roh jahat, untuk meletakkan aroma kegemaran di udara (atau untuk menghilangkan yang buruk!). Incense juga memainkan peranan yang penting dalam zaman alkitabiah; penggunaan utamanya adalah dalam upacara keagamaan.

Kami telah datang jauh sejak masa-masa. Ramai orang suka meletakkan bau dalam udara untuk perasaan ia memberi mereka dan untuk kenangan ia membawa. Dan kini, dengan kedatangan aromaterapi, kita mendapati bahawa aroma mempunyai kuasa untuk menenangkan, menyembuhkan, melegakan dan berehat badan, minda dan jiwa. Sebahagian daripada minyak pati digunakan dalam aromaterapi juga mempunyai ciri-ciri farmakologi: anti-bakteria, anti-kulat, anti-radang, antispasmodic, dan antiseptik.

Menyimpan semua ini dalam fikiran, terdapat pelbagai produk yang ada digunakan di rumah atau di badan anda. Salah satu perkara yang saya benar-benar berfikir bermanfaat adalah lampu wangian. Ini kerja-kerja melalui proses pemangkin kompleks; hanya meletakkan, ion negatif dihasilkan dan dilepaskan ke udara, mengurangkan zarah udara kelahiran merosakkan seperti debu, alergen dan asap. Kajian telah menunjukkan bahawa kebanyakan rumah kita telah habis ion negatif di udara. Menggantikan ion ini menyampaikan kesan yang menggalakkan meningkatkan fungsi mental, menggalakkan bersantai dan meningkatkan kesihatan dengan membantu meningkatkan kekebalan tubuh. Selain semua ini, mereka yang indah dan menghasilkan cahaya yang rendah, menjadikannya sempurna untuk nightlights. Dengan menggunakan wangi bahan api anda minyak wangi udara pada masa yang sama.

Mempunyai bersih, segar, udara hebat beraroma hanya sebahagian daripada rancangan untuk menggalakkan lebih sihat anda melalui deria bau. Makhluk fizikal kita perlu dimanjakan juga. Losyen dan mentega kaya seperti sutera, garam mandi terapeutik dan minyak urut merupakan antara cara untuk melembutkan dan menggalakkan kulit yang besar manakala membolehkan kita untuk menyedut bau kegemaran kami; dan bayangkan diri anda merendam dalam mandi gelembung mewah, membaca dengan cahaya lilin! Bunyi yang indah, bukan?

Lepas, tetapi tidak sekali-kurangnya, adalah lilin untuk meletakkan wangian ke udara. Sehingga kemunculan elektrik, lilin adalah cara utama untuk lampu rumah. Lilin telah dibuat dengan banyak bahan-bahan yang berbeza seperti minyak, lilin lebah, lemak dan parafin. Bahan terkini untuk membuat lilin adalah soya. Saya suka lilin soya kerana mereka membakar lebih lama, lebih perlahan dan lebih sejuk. Bau mereka tahan lebih lama; mereka adalah toksik dan tidak menghasilkan jelaga, menjadikan mereka mesra alam. Lilin datang dalam pelbagai bentuk dan saiz dan aroma. Ia adalah mustahil untuk menamakan semua pilihan wangian anda boleh mencari, dari aroma aromaterapi, untuk bunga dan aroma yg berhubung dgn hutan, eksotik untuk aroma berjenama terkenal. Lilin yang indah dan akan sentiasa mempunyai tempat dalam masyarakat.

Seperti yang anda lihat, bau dikaitkan dengan pelbagai produk, daripada barang-barang hiasan untuk rumah anda kepada produk untuk kegunaan badan mewujudkan banyak emosi dan perasaan yang berbeza apabila mereka bekerja. Semua orang perlu menggunakan deria bau untuk mewujudkan keamanan dan keharmonian dalam kehidupan mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar